czwartek, 30 sierpnia 2018

Niefrasobliwa lekkość bytu

        Dlacze­go dzieciństwo jest tak przyjemne?
Może dla­tego, że nasz świat kończy się na do­mu i ka­wałku podwórka? (anonimowe z sieci)
                                            
                                          

    Tymczasem nasze dzieciństwo nieuchronnie się starzeje...
    W tym gifie zachwyca mnie, imponuje mi i niezmiernie cieszy owa niesamowicie spontaniczna, bezwarunkowa i oby zaraźliwa Radość Życia...
Powinna nam towarzyszyć wiecznie i na każdym kroku!!!

                                          


                                         
                                       

23 komentarze:

  1. Od samego oglądania zakręciło mi się w głowie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam przyjemniejsze sposoby, Asmodeuszu, na zawrót głowy. Spróbujemy?!!!
      z młodzieżowym uściskiem dłoni

      Usuń
    2. Pod warunkiem, że żadnych piruetów nie będzie!!!

      Usuń
    3. ...tego nie mogę obiecać (my stoimy, a ziemia sie kręci!)...

      Usuń
  2. Mnie też wszystko wiruje:)) Nigdy nie lubiłam karuzeli ani huśtawek!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Nasz los możemy przyrównać, Bet, do kiepskiej baletnicy, której nawet siekiera w plecach przeszkadza! Wiruje wokoło aż do upadłego, aż do mordki wtulonej w kotlet schabowy" - Arthus Clatterus
      buziulki

      Usuń
  3. Dzieci chętnie naśladują , a przy muzyce od razu tańczą...kręcą tyłeczkami do taktu:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. To, że małe dzieci, a nawet zwierzęta, lubią się bawić tak nie dziwi jak to, że chęć do wspólnej zabawy zabija (wprawdzie chwilowo) nawet mordercze instynkty wśród drapieżników i ich ofiar. Warto obejrzeć poniższy film (chociażby pierwsze 5 minut, a potem sobie darować końcówkę), bo jest on bardzo pouczający:
    https://www.youtube.com/watch?v=yJpT-72gveA
    W naszym dorosłym życiu też nie wiemy, czy z małego uroczego dziecka wyrośnie uroczy człowiek, czy już zupełnie nie uroczy bandyta? C'est la vie ...

    OdpowiedzUsuń
  5. Na samym początku Uniwersalny Żołnierz:

    https://www.youtube.com/watch?v=utkwb8LIwbA

    Jeśli chodzi o Twoje obawy w ostatnim akapicie, to przytoczę Ci mój ulubiony epigramat:
    "Wyjdzie z harcerza na starość świnia,
    Takie to harce życie wyczynia!!!"
    oby nam się

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na YouTube są tysiące scen z walk zwierząt, ale tylko na tym klipie, który Ci zalinkowałem, zauważyłem, że ofiara przez jakiś czas nie bała się swojego zabójcy i nawet wspólnie się bawili. To chyba wyraźnie dowodzi, że nawet w obliczu śmierci potrafimy się bawić.

      Usuń
    2. Fakt, Andrzeju! Początkowa scena lamparta z małą antylopką impala zaszokowała i sprawiała wrażenie wyreżyserowanej sceny filmowej.
      Niestety, jak to w życiu: "Miłe złego początki..."

      Usuń
  6. Bo my się nie starzejemy Klaterku, starość to stan umysłu a my jesteśmy stare dobre roczniki, koneserzy życia … umysły mamy nie zarażone wirusem malkontenctwa … jak dobre wino im starsze, tym bardziej musujące(albo jakoś tak). U mnie mamcia ma 84, jak tylko zaczyna mi – Hania, ja jestem ślepa, i głucha … a ja durnowata - natychmiast dodaję, więc wszystko w komplecie i w porządeczku i śmiejemy się z siebie i tak bardzo cieszymy się życiem, każdą chwilą, jaka jest, lepszej nie będzie więc, o zmianę lepiej nie kusić losu. A nasi milusińscy – to najpiękniejsze co od życia dostajemy , tylko kochać, kochać, kochać ! A widziałeś kochanie na smutno ?

    OdpowiedzUsuń
  7. https://www.youtube.com/watch?v=J64Xww_eUmo

    Mój prawie trzydziestoletni synuś był dość wrednym i samolubnym nastolatkiem. Obecnie jest prawie idealnym przykładem synowskiej miłości!
    Zdarza się też, że ludzie na starość dziecinnieją; po to , aby lepiej dogadać się z wnukami (Andrzej Majewski)
    całuski

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzieciństwo to cudowny czas.. Bardzo chciałabym do niego wrócić, bo wiele chwil spędziłam z dziadkiem i babcią. Mojego dziadka już z nami niestety nie ma więc dlatego mi tak tęskno do tego wszystkiego!
    Ale miałam szczęście, że mogę wspominać takie dobre, ciepłe i bezpieczne dzieciństwo.. Każdy maluch powinien takie mieć.
    Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje dzieciństwo, Martynko, choć przebiegało przez zgrzebne lata 50 i 60 ub. wieku, było prawie sielankowe, bo miałem wspaniałych rodziców.
      Małą uciążliwością było to, że zapowiadałem się na "genialne dziecko".
      Na szczęście szybko mi to przeszło do tego stopnia, że przez lenistwo i skrajną nieodpowiedzialność ledwo zdałem maturę!
      uściski

      Usuń
  9. Piękny filmik i zdjęcie,niemniej jednak dzieciństwo nie zawsze jest tak cudne, nie zawsze nawet jest po prostu takie sobie. Oby w rewanżu dorosłość się udała:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na kucie losu swego

      Człowiek kowalem losu swojego,
      Może się walnąć przypadkiem w palec,
      Gdy rzeźbi mozolnie swoje ego,
      Zatnie się nieraz, gdy dłubie niedbale.
      I jedną się tylko rozterką nie chwali -
      Przyjemniej budować czy walić?!
      (Arthus Clatterus)

      uściski

      Usuń
  10. Artyście dla wsparcia:
    Bo choć życia popołudnie
    wciąż jest cudnie.
    Nic, że z czasem coraz więcej łykam leków
    rok za rokiem życie stale mi ucieka
    wciąż jest cudnie.
    Różne funkcje organizmu mniej wydolne
    brzuch mi urósł, coraz trudniej dopiąć spodnie
    wciąż jest cudnie.
    A kręgosłup bardziej sztywny już niestety
    przez co coraz trudniej włożyć mi skarpety
    wciąż jest cudnie.
    Wszystkie płoty dziwnie stały się wysokie
    nie przeskoczę ich jak dawniej jednym skokiem
    wciąż jest cudnie.
    Coraz wyższe na mej drodze stają schody
    a ja na nie z większym trudem muszę wchodzić
    wciąż jest cudnie.
    W prasie stale piszą coraz mniejszym drukiem
    że już z trudem mogę coś tam z niej wydukać
    wciąż jest cudnie.
    Skutki picia coraz cięższe
    słabsza głowa czy kieliszki produkują coraz większe
    wciąż jest cudnie.
    Wszyscy wokół mówią coraz cichszym głosem
    ja niestety muszę godzić się z tym ciosem
    wciąż jest cudnie.
    Ale dokąd słońce świeci
    rano, wieczór czy w południe
    zawsze będę wokół głosić
    wciąż jest cudnie
    J.C. Rodak sierpień 2012.
    Rodak to z grubsza nasz równolatek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobry i optymistyczny wiersz, Czesławie. Odpowiem jedną z mych ballad:

      A po cholerę
      Robić mam za outsidera?!
      Po kiego zbója mam się bujać,
      Bo to cool?!
      I siwy mędrzec
      Jakże zręcznie mnie nabiera,
      Że życie krótkie, sztuka wieczna
      W każdej z ról.
      A tu mi gra feerią barw
      Cały świat –
      Głuszy, mami, kusi
      Tyle lat.

      A w mordę jeża,
      Mam udawać, że mi zwisa?!,
      Że nie zależy mi na niczym,
      Drapał pies!
      A wokół tyle z każdą chwilą
      Mnie zachwyca
      I mam apetyt na kobiety
      Niby zwierz!
      A mnie się chce,
      Kusi mnie
      Cały świat -
      Wzrusza i ogłusza
      Tyle lat.

      Za jakie winy
      Robić mam za outsidera?!
      No, bo po chiny stroić miny
      Do złej gry.
      Jak mały brzdąc
      Maleńkie skarby wciąż bym zbierał,
      I tu, i teraz jak cholera
      Wciskał kit!
      W noc i w dzień, wokół mnie
      Cały świat
      Głuszy, mami, kusi
      Tyle lat.

      Usuń
  11. Im człowiek starszy, tym więcej spraw na głowie, ale gdyby udało się wyłączyć problemy, to tej życiowej radości by przybyło!:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bo to szczęście i beztroska, brak problemów i radość.

    OdpowiedzUsuń